marți, 14 noiembrie 2006

Mon Iasi

Cel mai mult si mai mult imi place la Iasi Piata Voievozilor, si chiar am niste momente preferate. Primul ar fi iarna, cind ninge mult si e totul alb si curatel si laaarg asa inconjurat de blocuri, si ies o gramada de copii si se face o larma de nedescris, mai ales seara cind se aprind luminile si este o nebunie. Al doilea ar fi vara seara cind se lasa racoarea si oamenii nu mai pot sta in case de cald si ies afara si stau acolo, dorm pe iarba, pe banci, se plimba, joaca bedminton, deci sunt nopti albe de vara, un vel de las vegas al estului salbatic se poate spune.

Apoi imi place in Iasi aglomeratia de pe strada, fie ca e pe Stefan cel Mare, Independentei sau Universitate. Normal, momentul cel mai fain pentru aglomeratia asta este inceputul lunii Octombrie – zic eu, pentru ca incep studentii scoala si vin si sarbatorile Iasiului, cind e mega balamuc. Pentru cine e fan aglomeratie, pai la Sf. Parascheva se vindeca definitiv. Ca sa aleg un loc clar si clar, am sa zic totusi pe Copou, pentru ca e cel mai tembelizat loc in Septembrie - Octombrie, cind incep admiterile, cazarile, revederile, vederile si cind orasul innebuneste.

Am sa spun Bucium, al treilea, sus pe deal la Releu, pentru ca se vede fain Iasiul de acolo, ziua ca ziua, dar noaptea se vede frumos, e ca la americani, vin copchiii cu masinile le parcheaza pe platou si stau acolo in masina si fac prostii, cu orasul la picioarele lor. Bineinteles ca e fuarte frumos si ziua, acolo vara este nebunie cind se duce lumea si baga gratare si prajeli si bronzuri, sa te tii… Dar daca n-ar fi toate astea, daca lumea ar fi cuminte, la Releu tot ar fi fain, asa ne spun si strainii care si acolo sunt dusi, care se uita aaa vaaai ce frumos se vedeee, dar acolo ce e?... dar acolo?...

Am omis o gramazimea de locuri, dar am zis sa fie ceva vechi, ceva imprumutat si ceva albastru ...

Un comentariu:

diana spunea...

iasiul este minunat! un oras care te face sa vreisa stii mai mult despre identitatea ta de roman. insa vara, cand pleaca studentii acasa e atat de singur si trist!!